۱۳۸۷ اسفند ۱۵, پنجشنبه

معرفی


با سلام

اين وبلاگ جهت معرفي برنامه "شاه برنامه" بوجود آمده

امكانات برنامه:

تقويم شمسي هميشگي، اوقات شرعي، نقشه ايران، قابليت يادداشت گذاري، ساعت آنالوگ، ثبت نماز و روزه قضا و رساله آقاي مكارم شيرازي


توضيح مشروح:


اين نرم افزار بعد از اجرا ديده شدن ماه را در تمام ماه هاي قمري محاسبه ميكند (13 مورد) تقويم را بر اساس آن مي سازد نكته مهم اينجاست كه تمام محاسبات اين برنامه بر اساس موقيعت جغرافيايي تعيين شده در نقشه ايران مي باشد.

تمام كارهاي اين برنامه با كليد هاي جهت (joystick) گوشي است، به همين جهت با گوشي هاي صفحه لمسي داري اين كليد ها كاملا سازگار است.

تقويم اين برنامه داراي تقويم شمسي ميلادي و قمري است كه با توجه به محاسباتي بودن تطبيق كامل با تقويم رسمي كشور در سالهي گذشته دارد. و داراي مناسبات رسمي و تعطيلات رسمي كشور است، قابليت يادداشت گذاري فارسي و انگليسي يكي از خصوصيات منحصر به فرد اين برنامه مي باشد. قابليت تبديل تاريخ (در تنظيمات - برو به سال) مي باشد كه در اين نسخه به علت در نظر نگرفتن اصلاحاتي كه هر صد سال اجرا ميشود اين تقويم دربازه زماني 1900 تا 2100 ميلادي صحيح عمل ميكند.

اين برنامه قابليت جستجوي شهر داشته و داراي 250 شهر ايران (شهر هاي بالاي 5000 نفر) مي‌باشد و توانايي جستجوي فارسي و يا انگليسي را به صورت هوشمند داراست. و بعد از جستجو جمعيت و كد تلفن شهر و موقيعت شهر در نقشه را به ما ميدهد.

نقشه استفاده شده در اين برنامه دقيق ترين نقشه ديجيتال منتشر شده ميباشد كه حجم بالايي از برنامه را تشكيل ميدهد.

بعد از انتخاب مكان زندگي ميتوانيد از اوقات شرعي (و آسمان) اين برنامه استفاده كنيد، دقت اوقات شرعي در حدود 10 ثانيه از اوقات شرعي اعلام شده از سايت انجمن ژئوفيزيك دانشگاه تهران (1) كه مورد تاييد رهبري ميباشد اختلاف دارد(بعد از رند شدن). علت درج اين زمانها با ثانيه دليل بر دقت خيلي بالاي آن نيست و فقط به نزديكتر بودن به نتيجه محاسبات است.

ساعت آنالوگ داراي زمان باقي مانده تا اوقات شرعي بعدي و زمان سپري شده از اوقات شرعي قبلي است. و اگر در زمان اذان اين برنامه باز باشد و بر روي ساعت آناوگ باشد اذان (آقاي موذن زاده) پخش خواهد شد.

در قسمت ثبت نماز و روزه قضا ميتوانيد نماز و روزه قضا را بنويسيد كه براي هر كدام جداگانه زمان آخرين تغيير ذخيره شده و مي تواند به يادآوري آن كمك كند.

در قسمت مذهبي اين برنامه رساله آقاي مكارم شيرازي گذاشته شده كه هدف رفع نياز روزمره عملي كاربران بوده و احتمالا در آينده چند كتاب (مورد نياز عموم) به آن اضافه ميشود.

اين نرم افزار به صورت آزمايشي بوده و ان شاءالله به زودي نسخه كامل آن را آماده و در دسترس عموم قرار خواهم داد.

(1) http://www.geophysics.ut.ac.ir/Fa

http://calendar.ut.ac.ir/Fa

هیچ نظری موجود نیست: